vrijdag 13 november 2015

0782 Dictee vrijdag 13 nov 2015 (1): dictee Groot Dictee Baarn 2015 - fouten Rein √

Dictee - dictees [0782]

Groot Dictee Baarn 2015
 

Geweldig dictee van Bert met 100 invulwoorden. Helaas zeer matig voorgelezen (via videoverbinding). Daardoor ging er (bij mij) weer het nodige mis, mede door het krampachtige pogen alles goed te verstaan. Uitslag: Pieter, Huib, Rein 12 fouten, René 11 fouten en Robert 6: klasse.

Ik heb in deze dicteeweek geen puf om het nu helemaal over te typen: het zal wel ergens verschijnen!
Ik volsta met mijn 12 fouten (tussen [ en ] wat Rein schreef):

1. sociaal geograaf [sociaalgeograaf] – staat gewoon in lijst, ga ik vanaf januari maar weer eens doorploegen!

2. oma's fiets [opa's fiets] – niet slim, maar zo verstond ik het nu eenmaal. Uiteraard in lijst.

3. kraprode [krabrode] – van meekraprood, staat gewoon in lijst!

4. papier-maché [papier maché] – staat gewoon in lijst

5. hands-oncursus [ … cursus] – als ik het verstaan had, had ik dat goed gehad …

6. kabbala [carvalha] – ik verstond 'kaa-vahl-laa'. Het woord kabbala ('kah-baa-laa') ken ik uiteraard. Het staat in mijn lijst.

7. scrolt [skold] – was een woord zonder context, daarom extra lastig. Niet goed verstaan.

8. oud-leaoleerling [oud-wao-leerling] – geen enkele keer iets verstaan, dat in de buurt kwam … Op zich uiteraard geen probleem.

9. ervan aftrekken [aftrekken] – doordat dit aan het begin van een nieuwe, omgeslagen bladzijde moest, realiseerde ik me niet, dat ook 'ervan' opgeschreven moest worden.

10. sceptische [sceptisch] – vrij dom, ja.

11. Gods Woord [Gods woord] – nu in lijst ook maar bij 'ouderling' opgenomen.

12. blijeindend [blij eindend] – was nog onbekend …

Treurig … Alleen blijeindend nieuw in mijn lijst opgenomen. Over vermijdbare fouten gesproken ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten