vrijdag 9 november 2018

1420 Dictee zondag 11 november 2018 (4): dictee Finaledictee Kinderen Eindhoven 2018 √

Dictee - dictees [1420]

Finaledictee Kinderen Eindhoven 2018

Thema Vrienden, kom erbij! (auteur: Tosca Menten)

1. Pim houdt van dieren.

2. Iedere dag laat hij de zwart-witte dalmatiër van de Mexicaanse overbuurvrouw uit.

3. Onderweg voert hij een winterkoninkje in de coniferen een paar zonnebloempitten.

4. Soms behoedt hij een overkruipende spin voor een auto-ongeluk.

5. Vorige week bevrijdde hij een babyeendje uit de dichte begroeiing langs het Amsterdam-Rijnkanaal.

6. "Je mag bij mij logeren," zei Pim direct.

7. "Ik maak een verenbedje van een oude boa.

8. Je mag mee als ik douch.

9. En ik leer je zelf zwemmen, want ik heb al drie zwemdiploma's.

10. Ik kan zelfs borstcrawl!"

11. Het pluizenbolletje hechtte zich meteen aan Pim.

12. Luidkeels piepend waggelt het achter hem aan.

13. Ze spelen mens-erger-je-niet en kwaken gezamenlijk carnavalsliedjes.

14. "Vind je het niet erg, mama?" vraagt Pim.

15. "Zolang je maar niet thuiskomt met een grizzlybeer," grinnikt mama.

16. "Die moet dan in de garage," antwoordt Pim bloedserieus.

Shoot-outzin:

17. Wie met een Oost-Aziatische olifant rugbyt of judoot raakt honderd procent zeker geblesseerd.
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten