zondag 18 november 2018

1427 Dictee zondag 18 november 2018 (6): dictee BeNeDictee 2018-11 √

Dictee - dictees [1427]

BeNeDictee 2018-11

De rode en onderstreepte woorden of woordgroepen moesten worden ingevuld.

Toelichting in blauw.

Het libidineuze leven (auteur: Jeroen van Heemskerck Düker)

1. Al sinds de drie-ene God (drie-enig ook goed; klinkt net zo) Adam en Eva de Hof van Eden uit stuurde (dat lijkt beter dan aaneen: de klas, de laan uit sturen) omdat een wauwelend serpent onze oermoeder een boomvrucht aanbood (een aagtappel (lichtzuur) of een kalvijn (kantige appel met aardbeiachtige smaak), de tekst geeft geen uitsluitsel), is de kuisheid zoek. Al snel daarna plantte Abraham zijn besneden hengstenzwengel (mogelijk ook aaneen, p-woord) in zijn sjikse (bij Joden: christenmeisje als dienstmeisje - sikker, sjikker = dronken) en kon David zich niet beheersen toen hij de kallipygische (met mooie billen) Berseba gewaarwerd (ww. gewaarworden).

2. Sindsdien hangt vrijwel elke vent, van plebejer (onadellijke) tot haute-voléeregent (haute volée - geen mv., hogere kringen, upper ten), zijn janus (p-woord) weleens in de tiejijs (brandkast, porttefeuille, ook: tiejijts, n-woord) van een vrouw die niet zijn wettige eega (ook m.) is. Elke appetijtelijke snottebel die haar harries (borsten - ook: bobbies ) opzichtig onder de neus van een willekeurige kerel manoeuvreert (ook: maneuvreert), kan direct rekenen op een stevig partijtje flensen
(n-woord, ook walvis in stukken snijden, flenzen = scheepslading neersmijten). Mannen zijn nu eenmaal continu op zoek naar een kans om te hompiekurken (n-woord).


3. Let wel: satyriasis (onverzadigbare geslachtsdrift) is niet voorbehouden aan mannen. Menige nimf (mythologie: bevallig meisje) wist in de voorbije eeuwen met enig duw-en-trekwerk (2024, ook:
gooi-en-smijtwerk aaneen)
een onnozele dronkenlap zover te krijgen haar kwartier van eer (niet in wdb. of op internet: k-woord) uit te likken – een dysfemisme (iets juist vergroven, tegenovergestelde van eufemisme: een iets verzachtende uitdrukking) voor cunnilingus (beffen, ook: cunnilinctus) – of haar kerf (keep, insnijding) zo stevig te doorboren dat de kalk van de muur afrijzelde (afbladderen, neervallen). En in adellijke kringen hoefde een jachtse (geil, loops) gravin maar even met haar douairièrederrière te wiegelen of een of andere
Jan Kalebas (opschepper) was bereid zijn jodocus (p-woord) in haar
je-weet-wel te parkeren.


4. Die onbedwingbare wellust heeft alle gezindten [gemeenschap van gelovigen] doorkruist. De annalen (jaarboeken) laten het zien: Joodse (evt. j) voorlezers hanteerden de zilveren jad (aanwijzer bij het voorlezen van de Thora) als dildo (kunstpenis, godemiché), vroegrijpe novicejes (gemeen: niet 'novices' dus) verleidden de thuriferarius (wierookdrager) in de apsis (abside, uitbouw van kerk) en hitsige zenboeddhistes organiseerden in chaitya (heiligdom of stoepa waarin de boeddhistische relikwieën bewaard werden) hun eigen bukkakeparty (groepsseks).

5. Kortom, de gemiddelde heteroseksueel of lhbti'er (lesbienne, homo, biseksueel, transgender, interseks) [thans: lhbtqia+'er] zorgde er wel voor dat hij, zij of het niets tekortkwam op het gebied van het ritsloze nummer. Voor sommigen was dat eenvoudig: kon de CEO (chief executive officer) niet met zijn eigen vrouw voor Kaap Kont liggen
(n-woord), dan haastte hij zich met een pieskapeetje (smoesje, ook: pieskopee) naar zijn pr-assistente met een balkon van komsa (dat er zijn mag) om even stiekem van dattum (n-woord) te gaan. Aan gulpenduiksters geen gebrek, in de zakenwereld. Anderen moesten zich behelpen. De bierbrouwer peilde stiekem het roompotje (k-woord) van zijn buurmeisje tussen de ketel en de gijlkuip (gistkuip), de krolse milf (vrouw van rijpere leeftijd die seksuele aantrekkingskracht uitoefent op jongere mannen – mother I'd like to fuck) kroop met een
sergeant-majoor-instructeur
onder een warme quilt (doorgestikte deken) voor een heimelijk kwartiertje krikken (n-woord) in de officiersmess.


6. Zeloten (ijveraars) die het ongebreidelde votsen (n-woord) een halt willen toeroepen, zijn eveneens van alle tijden. Van heil(s)soldaten (LdH, Leger des Heils ss alleen bij GB) die de behojebikkers (souteneurs) in de rosse buurt bestraffend toespraken tot evangelisten die elke zondaar op het procrustesbed (Griekse mythologie, persoon te kort: uitrekken, te lang: voeten afhakken ...) van hun benauwde moraal wilden leggen: allemaal trachtten [o.v.t.] zij tot in de jaren (cijfers) 60 van de vorige eeuw vruchteloos de geilheid aan banden te leggen. Door de meest fanatieke pietepeuters werden zelfs onanoire (onanie: zelfbevrediging) activiteiten niet geduld.

7. De seksuele revolutie leek even verlichting te bieden. Na de pil, Phil Bloom en demonstraties van dolle mina's [beweging: D M] werden de apocalyptische (m.b.t. tot de eindtijd) waarschuwingen van puriteinen steeds vaker beantwoord met een nonchalant je-m'en-foutisme (onverschilligheid). Alles mocht. Vrouwen openden hun bermudadriehoek (billen + k-woord) voor drie buren tegelijk, mannen staken hun puddingbuks (p-woord) joci causa (voor de grap) in elke sannyasin (rajneeshie, volgeling van Bhagwan Shree Rajneesh) die zij in hun yogaklasje ontmoetten en van een triootje befteckels (klungel, lul-de-behanger, iemand die graag gebeft wordt) keek niemand op. Erotische verhalen, tot dan toe gezet in de non-plus-ultra (kleinste ooit gesneden lettersoort (2,5 (didot)punt)) en verkocht onder de toonbank, werden opeens gerekend tot de bellettrie (schone letteren) en in folioformaat uitgevent.

8. Nochtans lijken in de huidige tijd de kuise jozefs en suzanna's [geen vaste combinatie] weer aan de winnende hand. Terwijl instababes (op Instagram) elke minuut hun volgetatoeëerde [aaneen] keskedie (achterste, ook: kaskedie, kiskedie) aan de wereld tonen en de lichaamscultus een hoge vlucht neemt, blazen de liefhebbers van het vrolijke vozen (n-woord) noodgedwongen de chamade (aftocht). Keren victoriaanse (koningin Victoria) tijden terug? Krijgen moraalridders andermaal de overhand?

9. Laten we het niet hopen. Onbekommerd van Wippenstein gaan
(n-woord) houdt het leven immers draaglijk (dragelijk). De farizese onheilsboodschappen van zowel sjiitische ismaï/ëlieten (ï – sjiitische stroming die de terugkeer van Ismaïl verwacht, ë – nakomeling van Ismaël, m.n. Arabier) als newagegoeroes (new age: integratie van verstand en gevoel) – die zelf veelal hun Jan zonder handjes (niet in wdb.) niet binnenbroeks weten te houden – wacht ongetwijfeld hetzelfde lot als dat van de [cijfers] 18(d)e-eeuwse preutse (kuise) zebedeussen (weerloze tobber, sul). Terwijl een pornosterretje het aanlegt met de potus (president of the United States – de Amerikaanse president), de potente buurman zijn aanpalende mede-Vinex'ster bepotelt (betasten, bevingeren) en de jetset (geeft de toon aan in het uitgaansleven) zich vermaakt met hitsige hetaeres (niet: n! - publieke vrouw, courtisane van hogere klasse), verwaaien de zedige reprimandes in de wind, niet bestand tegen de oerkracht van het menselijke libido (geslachtsdrift).

 

 

 

 

 

 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten