donderdag 23 november 2017

1212 Dictee donderdag 23 nov 2017 (1): dictee Groot Papendrechts Dictee 2017 √

Dictee - dictees [1212] 

Groot Papendrechts Dictee 2017 

Onlinedatingperikelen (auteur: Bianca Nederlof)

1. Op een broeierige lenteavond was ik het alleen-zijn spuugzat. In plaats van in mijn geruite flanellen pyjama te gaan netflixen, downloadde ik een app voor onlinedaten [VD, ook: online daten] en meldde me aan.

2. Eenmaal ingelogd had ik vrij toegang tot een exces [overvloed] aan potentiële datingkandidaten, van een bleke ICT'er [GB ook: ict'er] die ging voor huisje-boompje-beestje, tot een ornitholoog met een groteske volière in de tuin.

3. Ik startte een chat met een excentrieke spring-in-'t-veld van adellijke komaf en we ontmoetten elkaar in levenden lijve in een super-de-luxe etablissement. Mijn date bleek een haantje-de-voorste en sprak enkel over de grote kladderadatsch en een utopische consensusmaatschappij, dus terstond poeierde ik hem af.

4. In een lokaal sushirestaurant had ik een rendez-vous met een
pro-Deoadvocaat en tevens parttime thrillerschrijver. Hij was besprenkeld met een eau de toiletteje en krabbelde in een blocnoteje mijn ontboezemingen neer. Het zou geen twijfel lijden dat hij deze notities ging gebruiken om zijn volgende chef-d'oeuvre te concipiëren.


5. De week erop belandde ik met een Sri Lankaan in een louche cafeetje met op de bar een breedbeeld-tv'tje. Hij was een vrolijke frans en excelleerde in het maken van consequent belabberde grappen. Dat was te veel een reminiscentie aan mijn ex-echtgenoot en onmiddellijk beëindigde ik ons samenzijn.

6. Ten slotte beleefde ik nog een weergaloze ontmoeting met een occasionverkoper, die zich bezighield met occulte praktijken in obscure accommodaties. Nadat ik deze macabere man had afgewimpeld besloot ik het bijltje erbij neer te gooien en mijn chronische vrijgezellenbestaan te omarmen. Ik had tenslotte altijd Netflix nog.

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten