donderdag 14 maart 2013

0062 Dictee woensdag 20 maart 2013 (2): Dictee – diversen √


Woensdag 20 maart 2013 (2): Dictee – diversen

Ditmaal een aantal losse zaken.

1) Wilt u een voorgenomen dictee op juistheid laten controleren? Ik doe het gratis en voor niets (tegen enkelvoudige naamsvermelding).

2) Hebt u een (enkele) eenvoudige taalvraag over taal of spelling: ik beantwoord die – als het in mijn vermogen ligt – gratis.

3) Als u mijn 'normale' e-mailadres bezit, mag u dat gebruiken. U kunt me ook bereiken via www.grootzeeuwsdictee.nl [bestaat niet meer, 2020] (homepage, klik op 'Lees de column van Rein Leentfaar!, etc., op die pagina kunt u dan klikken op DikT@grootzeeuwsdictee.nl [2020: bestaat niet meer!] om me een mail te sturen. Die pagina is trouwens automatisch doorgekoppeld naar mijn blog! U kunt ook gaan naar www.dictees.nl en daar kunt u me ook vinden via 'Alle dictees' en 'Oefendictees'. Op de betreffende pagina kunt u doorklikken naar rein@dictees.nl [2020: niet meer!] en ook naar deze wekelijkse blog.

4) Wilt u grotere (zakelijke) teksten laten controleren, ook dat doe ik met liefde en genoegen, maar niet gratis …

5) De site www.deventerdictee.nl [2020: niet meer!] is feitelijk de site van het Groot Deventer Dictee (in 2013 op 15 maart in het oude stadhuis). Momenteel is die site verder 'slapend', maar uit het verleden staat er enorm veel op: reglementen, 1000 oefendictees (waarvan 500 van mijn hand, etc.). De moeite van het bezoeken meer dan waard!

6) Eigenlijk is de (ruime) functie van deze site overgenomen door www.dictees.nl. De redacteur, Jeroen van Heemskerck Düker – hij is dan ook grafisch vormgever! – heeft er een prachtige site van gemaakt. Het meeste van de Deventer site is overgenomen op www.dictees.nl U treft daar ook aan de komende dicteeagenda voor Nederland en Vlaanderen, etc.

7) U weet toch, dat u via www.woordenlijst.org geheel gratis het complete Groene Boekje, inclusief de laatste wijzingen, kunt raadplegen?

8) 6e Groot Breskens Dictee, Visserijmuseum, Kaai, Breskens, zaterdag 13 april 2013. Ontvangst 14 uur, start dictee 14.30 uur, einde 17 uur. Na afloop gaan we met wie wil eten bij sponsor 'Taverne J&B' (de andere sponsors zijn JUMBO – Pascal en Carola Ingels – en Bruna). De ruimte is beperkt, maar u kunt zich nog aanmelden (5 euro).

9) 2e Holland-Belgiëdictee, donderdag 13 juni, café De Tol (Eede, Zeeland, eigen bijdrage 5 euro), aanwezig 14 uur, start dictee 14.30 uur. U kunt zich opgeven via café De Tol (telefonisch of per e-mail), maar ook via mij.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten