vrijdag 5 april 2013

0074 Dictee woensdag 17 april 2013 (1): Dictee Breda Roparun √

Woensdag 17 april 2013 (1): Dictee Breda Roparun

Wel lastig dictee, maar veel bekende dicteewoorden, 0 fout, goed gevoel!

1. Bij wijze van training voor de Roparun rende ik het kosmopolitische Hamburg uit langs een fine fleur van nationaliteiten. Ik passeerde getatoeëerde Papoea's, een mohammedaanse ayatollah, het Oekraïense hockeyelftal en een rembrandteske samoerai.

2. Na [letters!] tweeënhalve marathon ontwaarde ik een klooster in maniëristische stijl met daarvoor de geëchte zoon van een altruïstische non en een non-actieve kapucijner pater.

3. Bij de Nederlandse grens werd ik geattaqueerd door een borderterriër en een Duitse herder. Later kreeg ik voor de verslonden geëmailleerde knoop van mijn trainingsjack een schadereçuutje
ge-e-maild.


4. 's Anderendaags doorkruiste ik het coulisselandschap van Drenthe met diverse energie-efficiënte maar desalniettemin schrijnend onverkoopbare eengezinswoningen.

5. Bijwijlen mijmerend ijlde ik over de weidse Veluwe en daalde af naar Marsmans brede rivieren. Gewijde kerken, wijkende wolken, brugpijlers en waterpeilen in een groots verband lieten mij betijen en zwijmelend neervlijen.

6. Uitentreuren liet ik de kantinekok fourneren en verorberde ik pistacheyoghurt, tiramisu'tjes, een souffleetje van alfalfa met worcestersaus [uitspraak: woester, moet je maar weten!] en tot slot een dampende cappuccino.

7. Als een echte topatleet begon ik tegen de praktiserende fysiotherapeuten, die over mijn behandeling prakkiseerden [ook: e, andere uitspraak], te zaniken over mijn excessief afgepeigerde en door kasseien gekastijde ruggengraat.

8. Dromend van een jacuzzi sprintte ik Rotterdam binnen waar in groten getale werd geapplaudisseerd. In mijn extatische beleving hoorde ik, via de luidsprekers van hifiapparatuur, hoe deze coryfee en onze equipe geëxalteerd werden binnengepraat door een dyslectische organisatiewoordvoerster.
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten