woensdag 26 oktober 2016

0968 Dictee woensdag 26 okt 2016 (2): dictee Junior Dictee DvM Humaniora Aalst 2016 √


Dictee - dictees [0968]

Junior Dictee DvM Humaniora Aalst 2016

1. Misschien vind jij de Nederlandse spelling ook zo'n kwelling, een martelwerktuig, bedacht door sadistische 60-plussers die zelf ooit spellingsbollebozen waren.

2. De officiële schrijfwijze van een woord is vaak allesbehalve logisch en het teveel aan regels en uitzonderingen maakt de boel vaak onnodig ingewikkeld.

3. Ik heb echt wel andere hobby's dan correct schrijven en dan is er ook nog het cliché dat iedereen kent: "De spellingscontrole op mijn pc'tje verbetert de schrijffouten in mijn e-mails wel!

4. Nochtans zit ik hier nu mijn hoofd te breken over komma's, accenten, verdubbelde medeklinkers en andere gehate schrijfproblemen.

5. Wil ik hiermee bewijzen dat ik echt wel intelligent en efficiënt uit de hoek kan komen of betekent het gewoon dat ik later ook een kommaneuker word?

6. Het is in ieder geval een feit dat een DvM'er zich niet belachelijk wil maken met een dt-fout in een sollicitatiebrief en dus wel wat tijd overheeft voor een klein dicteetje!
 
 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten