vrijdag 14 oktober 2016

0964 Dictee vrijdag 14 okt 2016 (1): dictee O, o, Harderwijk √

Dictee - dictees [0964]

O, o, Harderwijk

1. De moeilijkewoordendictees van Harderwijks dicteekunstenaar René Dijkgraaf liggen me wel.

2. In 2014 had ik me goed voorbereid en won ik met 8 fouten (voor Robert met 14). In 2015 had ik me helemaal niet (speciaal) voorbereid en werd ik achter winnaar Johan (6 fouten) toch nog tweede met 7 fouten.

3. Ik was er erg op gebrand om dit elitedictee in 2016 weer te winnen. De plannen lagen klaar: vanaf 1 sep stevig 6 weken stevig studeren. Helaas gooide de werkelijkheid roet in het eten: een gebroken linkerbovenarmkop + 2 dito ribben (2/9) zorgden ervoor dat er helemaal niet gestudeerd werd. Fysiek was de reis naar Harderwijk niet haalbaar. Ook was ik erg duf vanwege de zware pijnstillers (inmiddels gestopt).

4. Ik was natuurlijk erg benieuwd naar de (overigens mooie!) tekst. Je leest die niet live (hoe zouden TQM en z.s.m. zijn uitgesproken en is er nog wat bij gezegd, etc. etc. etc.). Je moet het dus met een indruk doen. Zelf had ik de stellige indruk (gelukkig hoeven anderen die niet te delen) dat ik – let wel: als ik gewoon mijn trainingsprogramma had kunnen uitvoeren – met weinig fouten had kunnen volstaan (echt niet meer dan 7 of 8, zie ook voorgaande jaren).

5. Toch kun je sommige dingen beter denken, dan zeggen of opschrijven: hoon is anders je deel (zoals bleek).

6. Maar goed, deal? Als ik in 2017 win, erkent de rest dat ik ook in 2016 mogelijk had zullen winnen. Is dat niet zo, dan heb ik in 2016 zitten blaaskaken ...

7. Mind you, voor Harderwijk 2017.

8. PS Zelfs met pijnstillers had ik het duo élégance en elegantie wel in beeld en ook Libor-rente zou ik als oud-lid, ex-lid, van een
RABO-ledenraad goed hebben geschreven, net als zoveel (zo veel) trouwens. 


9. PPS Om verder geen olie op het vuur te gooien, vermeld ik niet hoeveel (beter: hoe weinig) woorden ik n.a.v. deze editie van Harderwijk aan mijn lijst heb toegevoegd ...

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten