maandag 18 maart 2024

3593 Dictee woensdag 20-03-2024 (1) – dictee Juridisch Dictee Tilburg 2024

Dictee – dictees [3593]

Juridisch Dictee Tilburg 2024

1. Edelachtbare,

2. Gaarne annonceer ik hetgeen dinsdag tweeëntwintig december jongstleden geschiedde op Piusplein 7, onder goochemerds beter bekend als Café Brandpunt [eigennaam], Magister’s Magisters [naam studievereniging is Magister] geliefkoosde taverne (ook: taveerne – andere uitspraak).

3. Toen ik het horeca-etablissement betrad stuitte ik op een stel, bestaande uit twee adolescenten. Het stel gedroeg zich nogal bacchantisch en converseerde luidkeels op een onwelvoeglijke wijze over obscene zaken. Luistervinkend hoorde en zag ik de man, met in zijn ogen een libidineuze blik, expliceren aan de juffrouw dat hij verscheidene narcotica had geconsumeerd waaronder methamfetamine alsook een afrodisiacum.

4. Na deze declaratie manoeuvreerde het stel zich richting de retirade, waarna ik hen tersluiks achtervolgde. Ik veronderstelde dat het gespan daar ging coïteren, maar toen ik het kabinet betrad zag ik dat de man de jongejuffrouw tot fellatie forceerde.

5. Om deze unheimische bedoening te beëindigen blèrde ik luidkeels: halt, vuil sujet! Waarop de man mij trakteerde op een muilpeer en ijlings de benen nam. De vrouw bedankte mij jeremiërend voor het feit dat ik geïntervenieerd had en expliqueerde me nadien dat zij een prostituee was, en dat de man fungeerde als haar souteneur.

6. Ook heb ik van de getroffene begrepen dat beklaagde een notoire, mythomane, misogynistische veelpleger is, die bekendstaat als een galgenbrok die excessief geweld nooit ofte nimmer vermijdt. Hij exploiteert, kastijdt en koeioneert weerloze vrouwen, in- en intriest.

7. Edelachtbare, de decisie ligt natuurlijkerwijs geenszins bij mij, echter zou ik graag requireren rekwireren dat de verdachte de rest van zijn miserabele existentie solitair mag resideren in een penitentiaire inrichting, waarin hij in alle rust kan contempleren over zijn faux pas. Ik hoop dat de OvJ [officier van justitie - OvJ niet in GB/VD, wel op internet] hetzelfde zal bepleiten in het requisitoir [ook: rekwisitoor].

8. Met de meeste hoogachting,

9. A. Panoptes, getuige à charge

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten