donderdag 14 februari 2019

1507 Dictee donderdag 14 februari 2019 (1) dictee Het ultieme drugsdictee √

Dictee - dictees [1507]

Het ultieme invuldictee (de 122 onderstreepte woorden of woordgroepen moeten worden ingevuld)

De dicteedrug (auteur: Rein Leentfaar)

Mijn leven in de hasjscene (een dimdicteetje over de drug(s)scene – dim staat voor dictee-ineenflansmethode)

Via hashtag (hekje, symbool: #) drugs kwam ik in dat wereldje terecht. Daarna was ik altijd hooked of high. Het begon op Jom Hasjoa (Hebreeuws: dag van de Shoah – S: RL – niet te verwarren met Rosj Hasjana, het Joods Nieuwjaar) met nederhasj in een hasjcafeetje. Ik werd cannabist en blowde zowel afghaan – soms via het chillum van de waterpijp – als joints, kief, libanon, marok, nepal (daar gebruik ik altijd een tjilm bij), paak, pollum, hasj van de roos van Libanon, skuff, stickie of blowtje en als algemene term: stuff. Ik ben ook marcheerpoeder- of witteslopergebruiker geweest, daarbij had ik – van alle markten thuis – mijn eigen cokerecept (met ecgonine!), of het nu base, basuco, bolita, coca, coco, crack, sneeuw of snow betrof. Al spoedig ontdekte ik speedball, een combinatie van cocaïne en heroïne (ook: heroïen, diacetylmorfine, je kunt dat het best shotten of spuiten). Ik kwam nogal wat tegen: een chineesje en ook horse. Afschuwelijk trouwens hoe de koude kalkoen van de coldturkeymethodetoepassermethadon is dan voor de zwarte prins van de farmacopee een volstrekt insufficiënt middel – hem tot Lord Wanhoop degradeerde. Natuurlijk kende ik ook de knuffeldrug ecstasy (afkorting: xtc, ook: MDMA, methyleendioxymethylamfetamine – soms een bad trip met lsd,
lysergeenzuurdi-ethylamide), de kauwdrug qat en de kantoordrug koffie! Een aardrug en een landrug zijn trouwens geen drugs ... Gevaarlijker waren de designerdrugs, de chemische drugs, zoals flakka, de zombiedrug, en meowmeow oftewel mephedrone. Die betrok ik via mijn 06-dealer (in letters: nulzesdealer) die aan de 100 procent(s)controle (100%-controle, honderdprocent(s)controle) ontsnapt was. Ik gebruikte ook DXM, dextromethorfan, fencyclidine (eigenlijk voor paarden), PCP, vroeger: ph), GHB (gammahydroxybutyraat), ook wel GBH (grievous bodily harm) genoemd, ice (een amfetamine), ketamine (een smartdrug), methamfetamine (crystal meth, tik), MTA (methylthioamfetamine), PMA (paramethoxyamfetamine), rohypnol (de vergeetpil) en scopolamine (tegen zeeziekte). Maar ik ben ervanaf en erdoorheen! Dank zij de Heer: dankzij een aantal herculische buddy's heb ik de afkickkliniek geheel clean verlaten! De NSAID (nonsteroidal anti-inflammatory drug of niet-steroïde anti-inflammatoir geneesmiddel) speelde daarbij ook een belangrijke rol. Ik leef helemaal straight edge (niet roken, niet drinken, geen drugs en veggie) nu. Ik ben gevraagd voor Sobriëtas
(r.-k. vereniging: christelijke matigheid en alcohol- en drugsmisbruikbestrijding), maar dat moest ik cancelen want mijn persoontje (ik) wordt nu hoofd van de UNODCCP (United Nations Office for Drug Control and Crime Prevention, VN-bureau voor Drugscontrole en Misdaadpreventie). Eind goed, al goed, dus!

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten