maandag 17 december 2018

1462 Dictee maandag 17 december 2018 (1): dictee Groot Hellendoorns Dictee basisscholen 2018 √

Dictee - dictees [1462]

Groot Hellendoorns Dictee basisscholen 2018

De 44 rode woorden moesten worden ingevuld.

Grappenmaker (auteur: Daniëlle Bakhuis)

1. Ik heb mijn carrière al volledig uitgestippeld , want ik wil namelijk cabaretier worden, net als mijn oudoom. Het liefst haal ik de hele dag apenstreken en andere capriolen uit.

2. De beste grappen bedenk ik 's morgens in mijn pyjama wanneer ik mijn cappuccino drink en mijn ananas eet. Dan komen de creatieve ideeën.

3. Ken je bijvoorbeeld de mop van de tweeëntwintig dromedarissen al? Of weet je het verschil tussen een courgette en een komkommer? Die grappen zijn echt grandioos.

4. Stiekem hoop ik dat ik word ontdekt en veel publiciteit krijg. Dan zal het hele universum, van Nieuw-Zeeland tot het Verenigd Koninkrijk, kunnen schateren om mijn anekdotes.

5. Niet dat ik nu al een expert ben of de burgemeester van de lach. Grapjes waar niemand om kan grinniken of giechelen belanden in de prullenmand.

6. Een goede grap is de combinatie van timing en een geniale clou. Het is dus belangrijk om even een pauzering in te lassen voor je de oplossing deelt.

7. En natuurlijk moet je zelf wel je serieuze gezicht opzetten. Lachen om je eigen onzinnigheden is natuurlijk behoorlijk misplaatst.

8. Sommigen zeggen dat ik geen fortuin kan verdienen met flauwekul, maar ik luister niet naar chagrijnige     pessimisten. [ook: sacherijnig]

9. Ik droom liever van een staande ovatie die ik krijg als ik straks professioneel humorist ben.

10. Mijn allerbeste grap? Weet je wat het verschil is tussen een duizendpoot en een hyena? Negenhonderdzesennegentig poten!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten