2. Bij de LVU enthousiasmeren excellente docenten mij voor laatachttiende-eeuwse (laat-18de-eeuwse, laat-18e-eeuwse) klassieke en oosterse schildertechnieken, en worden sterrenwacht, olieopsporing en facsimile's geëxpliqueerd door oud-hoogleraren.
3. Ik verneem hoe de middeleeuwse troubadours toentertijd hun fameuze dijenkletsers brachten, leer de zang van het tiereteintje (tjiftjaf, duimpje, trimtrampje) kennen, fabriceer een sepia-achtige gouache, en ga van stretch-T-shirts een briljante shawlketting [sjaal] aaneenflansen.
4. Mijn ouders stuur ik naar het digitale practicumlokaal voor het fotoshoppen, het googelen, en de sociale media; ten langen leste kunnen hun zwart-witfotootjes – geüpdatet en wel – naar mij ge-e-maild worden.
5. Tezelfdertijd upgrade ik mezelf; het leeuwendeel van mijn kleding kenmerkt zich door een stijl van likmevestje, en wat opruimen betreft: ik heb mij er altijd met een jantje-van-leiden van afgemaakt.
6. Straks prakkiseer ik niet langer wat van mijn achenebbisje kleren weg kan en zoek ik mij niet langer het apelazarus naar mijn paperassen in te veel laatjes.
7. Ten slotte ga ik voor langetermijnontspanning naar yoga en mindfulness (soort yoga).
8. Maar eerst zorg ik er als de wiedeweerga voor dat ik geïmmatriculeerd (ingeschreven als student) ben voor al dit fraais vooraleer anderen mij voor zijn; meld u aan, na mij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten